Varför är det okej att kalla någon smal men inte tjock? #yeyornay

Yey
Det är fredag :D
 
Nay
Varje dag får jag höra "va smal du är", "ska ut inte äta något?", "jävlar va smal du har blivit" osv. och ja, jag är smal, jag har inte mycket fett på kroppen om nått alls. Men vad är det som gör stt det okej att säga det till mig, nej jag tar inte speciellt illa upp, bryr mig faktiskt inte alls men det är själva principen som stör mig. Får dom som är tjocka höra "jävlar va fet du är", "ska du inte banta?" osv? Ja, antagligen MEN då är det jag/den som säger de som gör fel, det är aldrig okej att kalla någon fet men det är okej att kalla någon smal? De är exakt samma mening bara olika ord basicly. Jag menar vadå, det kan vara lika svårt för mig som smal att gå upp i vikt som det är för någon att gå ner i vikt. Både den smala personen och den tjocka har själva satt sig i den situation dom är i viktmässigt, varför är det då elakt att säga "oj va tjock han va" när det är okej att säga "oj va smal hon va"?
 
En annan sak angånende detta är när folk säger att en smal och en tjock person kan vara precis lika hälsosam som en tjock person (felicia bergström) och nej? Hur kan någon som äter typ en sallad om dagen (för det är ju de alla människor tror att smala äter) vara lika hälsosam som någon som äter godis konstant?
 
Alla överviktiga får väl bara inse att dom faktiskt är tjocka och stå upp för de? Ingen ha sagt att du är sämre än någon annan men är du inte nöjd är de klart du ska göra något åt saken.
Yey or nay | |
Upp